.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ديدار استاندار گلستان با سفير قزاقستان در ايران

استاندار گلستان روز يکشنبه با "نورباخ رستموف" سفير جمهوري قزاقستان در ايران، ديدار و گفت و گو کرد.

مهندس "يحيي محمودزاده" در اين نشست در گرگان گفت: ايجاد نمايشگاه در کشور قراقستان از موارد مورد علاقه ماست تا در بخش توليد محصولات کشاورزي و صنايع استان گلستان در آنجا حضور داشته باشيم.
استاندار گلستان به راه اندازي شعبه اي از بانک توسعه صادرات در قزاقستان اشاره و آن را به منظور افزايش مبادلات بازرگاني مهم دانست.
وي همچنين تشکيل شرکتهاي حمل و نقل بين دو کشور را مهم خواند و خواستار کاهش زمان حضور کشتي هاي ايراني داراي کالاهاي فاسد شدني در گمرک قزاقستان شد.
مهندس محمودزاده، با اشاره به همگوني برخي از نقاط استان با کشور قزاقستان از لحاظ آب و هوايي، خواستار همکاري در حوزه آبخيزداري و شيلات و کشت پنبه و پرورش اسب شد.
وي تصريح کرد: آمادگي تبادل استاد و دانشجو بين استان گلستان و قزاقستان وجود دارد و ايجاد کرسي زبان فارسي در دانشگاه هاي قزاقستان و حضور گروههاي فرهنگي و هنري دو کشور از موارد مورد علاقه ماست.
وي در حوزه ورزشي گفت: با توجه به استعداد رشته هاي ورزشي واليبال، بسکتبال، کبدي و اسکواش در بخش مردان و زنان در گلستان، امکان همکاري در اين زمينه وجود دارد.
وي با اشاره به برقراري پرواز گرگان - اکتائو و دوبي، خواستار فعاليت بيشتر آژانسهاي دو کشور در زمينه ارتباط هوايي دو کشور شد.
وي ضمن دعوت از استاندار استان منگستائو براي سفر به استان گلستان از سفير قزاقستان براي اولين سفر خارج از تهران به استان گلستان تشکر کرد.
در اين ديدار "نورباخ رستموف" ضمن خرسندي از مهمان نوازي گلستاني ها افزود: ما گلستان را خانه خود مي دانيم و اين اولين سفر من به خارج از تهران است و استان شما از ديد ما جايگاه ويژه اي دارد.
سفير قزاقستان اضافه کرد: در روايط بين الملل، ايران براي قزاقستان بالاخص در حوزه هاي سياسي و اقتصادي، جايگاه ويژه اي دارد.
وي با اشاره به گفتگوهاي اقتصادي و تجاري بين دو کشور، به ديدارهاي مقام هاي ارشد دو کشور ايران و قزاقستان اشاره کرد و افزود: در سفر چند ماه پيش دکتر احمدي نژاد به قزاقستان توافقات زيادي مخصوصا براي فروش توليدات قزاقستان از طريق خليج فارس صورت گرفت.
وي گفت: در سال ميلادي گذشته شاهد افتتاح سرکنسولگري قزاقستان در گرگان بوديم که اين رويداد نشان دهنده روابط خوب بين استان گلستان و قزاقستان است.
وي افزود: مسائل مربوط به توريسم، نفت، گاز و پالايشگاه براي ما حائز اهميت است و براي ارتباطات بيشتر، بزودي استاندار استان منگستائو به گلستان سفر خواهد کرد.
وي از استقرار شعبه اي از بانک ايراني در قزاقستان، ايجاد نمايشگاه همکاري در حوزه هاي کشاورزي، توريسم، راه آهن، فعاليت هاي ورزشي و تهيه يک کتاب از نويسندگاني که آثارشان را به فارسي نوشته اند، خبر داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.24 seconds.